sobota 20. září 2014

Buchty ... poprvé



Vždycky jsem se bála kynutého těsta. Neuměla jsem ho, nedělala jsem ho. Pak jsme si pořídili domácí pekárnu a já zjistila, že v ní víc zadělávám, než peču ☺☺☺

Od kamarádky jsme dostali spóóóustu jablek, rychlá domácí povidla mám v lednici po ruce, ale kam je pořád dávat? ... jablečná buchta, závin, ... tak dneska došlo i na kynuté buchty.



Tvarohové a jablečné buchty

těsto:

250 ml vlažného mléka
60 g rozpuštěného másla
1 žloutek
2 lžíce rumu
špetka soli
1 vanilkový cukr
kůra z jednoho citrónu
50 g cukru krupice
500 g hladké mouky
1/2 droždí (20g) 

S pomocníkem - pekárnou, do ní dám všechny ingredience a spustím program těsto. V případě bez pomocníka vypracujte hladké kynuté těsto.

tvarohová náplň:

1 vanička měkkého tvarohu 
 1 žloutek
2 vanilkové cukry
  •  
rychlá jablečná povidla:

V hrnci rozpustím 2 lžíce másla, přidám  4 lžíce cukru a nechám jemně zkaramelizovat. Přiliji šťávu z 1/2 citrónu a asi 10 nastrouhaných středních jablek. 1 lžíci mleté skořice a 1 lžíci rumu. Vše dusím asi půl hodiny. Ideální je udělat den předem a do buchet plnit až vychladlá.

Z vykynutého těsta udělám válec, ten rozkrájím na 24 kousků. Každý rozplácnu na placku asi jako dlaň, naplním a spojím (smačkám ☺). Pekáček vymažu rozpuštěnou směsí 1/3 sádla, 1/3 másla a 1/3 oleje a každou buchtu s ní také potřu (spoj těsta přijde dospodu). 
Buchty dávejte volně vedle sebe, aby měli možnost ještě dokynout (asi 1/2 hodiny).
Peču asi 20-25 minut při 180˚C. Těsně před vyndáním je potřu směsí rumu, cukru a horké vody (vše asi po 1 lžíci). Nechám pět minut dojít, vychladnout a ...

... první pekáč jsem upekla před obědem a odpoledne byl prázdný. 

Pekla jsem ještě jeden ☺ ☺ ☺

(přístě chci zkusit makové)







Přeji dobrou chuť  ♥ ♥ ♥




Žádné komentáře:

Okomentovat