pondělí 2. dubna 2018

Návod na mřížkovaný šál ...

... můj první :-) 

Mějte s ním trpělivost, pokud budete mít jakýkoliv dotaz nebo nejasnost, písněte a já Vám ráda cokoli upřesním :-)




Na háčkovaný šálek o šířce 30cm a délce 130 cm, jsem spotřebovala jedno klubíčko Alize Bamboo fine. Je to 100% bambusová příze, háčkovala jsem z ní poprvé a šlo to moc hezky (jenom je třeba dát si pozor na nitky :-). Použila jsem háček číslo 3. Jo a moc neutahuji, což bylo pro tuhle šálku ideální :-)

A teď už k tomu, jak na to.

1. řada: uháčkovala jsem 71 řetízkových ok + 1 řetízkové oko na otočení
2. řada: do každého řetízkového oka jeden krátký sloupek (celkem tedy 71) + 3 řetízková oka na otočení
3. řada: do prvního oka krátkého sloupku jeden dlouhý sloupek, potom řetízkové oko, a další dlouhý sloupek až do třetího oka, zase řetízkové oko, dlouhý sloupek do pátého oka, pořád opakujeme ..., do předposledního krátkého sloupku háčkujeme dlouhý sloupek, do posledního krátkého sloupku znovu dlouhý sloupek a 3 řetízková oka pro otočení
4.-103. řada: opakujeme postup jako v 3. řadě
104. řada:  do každého očka (dlouhý sloupek i řetízkové oko) háčkujeme krátký sloupek
105. řada: práci ukončíme řadou krátkých sloupků a pevným okem na konci

 


Pokus o nákres, pokud by nebylo jasné z popisku, jak jsem postupovala :-)

 
A ještě dvě videa, jedno z řady a jedno z otáčení :-) 




Zapošijte nitku na konci i na začátku a můžete nosit :-)

Přeji hezké dny, Vaše Ivana


Žádné komentáře:

Okomentovat